13 Nisan 2012 Cuma

yalnızlık ve handikap 5..

'-O'na bir mektup yaz!' dedi.. Anlam veremeistim.. Mektup yazmak ve
gondermek istemiyordum ayrica o'na soyleyecek bir cift lafim bile
yoktu.. '-neden boyle birsey yapayim ki yani durduk yere o'na yazmak
sacma degil mi?.' Aksam sehrin uzerine cokmeye baslamisti,sokak
lambalari hafiften yanmaya baslarken,tum siradan insanlar islerinden
cikmis ve evlerine ellerinde posetlerle donuyorlardi.. '-gordunmu?.
Insanlar boyle seyler icin yasarlar.. Peki ya sen?. Sen ne icin
yasiyorsun?. Amacin yok,su haline bak! Bok cuvalindan farkin
kalmamis.. Simdi o'na yaz ve yolla.. Icinden gelen her neyse yaz..
Okuyacak.. Seni daha sık dusunecek ve bu seni daha iyi hissettirecek..
Iyi hissetmen icin o'nun dusuncelerine ihtiyacin var..' sozlerini
bitirdi ve kalemligimden en sevdigim o kursun kalemi uzatti.. Diger
elinde tuttugu saman kagidi uzatarak '-basla!' dedi.. Dolabimda dunden
stokladigim o altili biralara yoneldim.. Arada sirada kullandigim
cakmak ile kapagini actim.. Bir yudumdan fazla sayilabilecek bir
sekilde yudumladim.. Kendi ic sesimle okuyarak yazmaya
basladim..''Yazmayi aksattigim,milletle muhabbete takilip,alkolumu
azalttigim,gozlerimi tv ekranina dikip sacma sapan programlar
izledigim ve dinlemek icin actigim her sarkiyi daha sonu gelmeden
degistirdigim zamanlardi.. Tam anlamiyla kendimi arayis icindeydim
diyebilirim ve gercekten bok gibiydi her gunum.. Sanirim sihirli bir
degnek ile durtulmeyi bekliyor olabilirdim fakat aradigim her neyse
degnek ya da bokta degil,kitaplardaydi.. Belki de filmlerde.. Filmler
harikaydi,ozellikle o izlemekten bikmadigim filmler.. Her replikte,her
sahne de farkli detaylar bulmak,bunlari hafizaya kaydetmek ve uzerine
yorum yapmak.. Siradan yasayamayanlardandim ben bu hayatin icinde..
Daha dogrusu hayatin icinde miydim yoksa kiyisinda mi bilemiyordum..
Gun icerisinde boktan adamlar yari duzenli hayatimin ortasina
siciyorlardi.. Ben,izlemekle yetiniyordum.. Memnun falan degilim bu
durumdan.. Aslinda ben cok seyden memnun degilim.. Gunduzlerin
uzamasindan yanayim bir kac saat fazladan mesela.. Her neyse.. Simdi
yaziyorum iste.. Peki sen okuyacak misin?. Okuyacaksindir yahu,neden
okumayasin degil mi?. Uzatmayalim.. Bunlari okumalisin.. Ben sana
soyleyipte dinletemedigim laflarimi once kafamda tuttum.. En musait
zamanlarda sana anlatmak icin.. Farkettigim bir sey daha vardi ki,o da
beni dinlemedigin ve anlamadigindi.. Sonra not etmeye basladim.. Bir
gun mutlaka sana verebilmek icin.. Belki o gunlerde ki ruh halin ya da
dusundugun her neyse,o dusuncen yuzunden beni anlamadigini saniyorum..
En azindan yazilanlari bugun olmasa bile bir gun okursun.. Okudugunda
beni anladiysan eger anlamamazliktan gelme olur mu?. Yine anlamadin
sanirim.. Ben bu yuzden yazmaya karar verdim diyorum.. Diyorum ki
sarkilar falan kar etmiyor.. Nazim dinliyorum bu aralar.. Guzel
gunlerimiz geliyor aklima,uzerine alinma sakin.. Henüz
yasayamadiklarimizdan bahsediyorum.. Kim bilir belki bir gun.. Hadi
canim oradan.. Seninle ben,biz.. Asla denemeyiz.. Yasli bir insan
oldugumuzda nasil ve nerede olacagiz acaba?. Sen,beni hatirlayamayacak
kadar cok sey yasamis ve bunamis,ben ise bir bakim evinin kosesinde
sandalyede uzaklara bakip dalan o ihtiyar adamlardan.. Cocuklarimiz
geliyor bazen aklima.. Senin ve benim.. Ayri insanlardan
cocuklarimiz.. Asklarimiz.. Ask.. Benden sonrasina asik olacak misin
acaba?. Ben olamadimda.. Olur muyum?. Olurum elbet ya!. Etrafta seni
hatirlatan onlarca kadin varken,mutlaka bulurum beni tipki senin gibi
öpen ve seven..''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder